Sunday 21 August 2011

A ride to the park




It's been just over six months since my last surgery and although I feel good and healthy in general I also feel like the surgeries added 30 years to my age. I just have no stamina. I have been thinking for quite a while that I should get more active and a couple of weeks ago I finally joined a gym. We (boyfriend & I) have also thought of getting out and about on our bikes, so, yesterday we decided to ride our bikes to Bradgate Park in Leicestershire. It wasn't an easy task I'll admit but I made it! And most importantly I made it back home (16 miles in total, which for me at the moment was quite a challenge)!
I had never been there before. The landscapes are beautiful and I was amazed by all the deers so close to us. I actually looked like an excited child :) Well, I grew up in Portugal and we don't have deers in our parks like that so close to human company. I also got excited like that the first time I saw squirrels or foxes walking in my neighbourhood close to the city centre.
Here are some pictures I took over there. Hope you like it.



Já passaram pouco mais de 6 meses desde a minha última operação e, embora me sinta bem e saudável​​, também me sinto como se as operações me tivessem deixado 30 anos mais velha. Não tenho resistência física nenhuma. Já há algum tempo que ando a pensar em tornar-me mais ativa e há duas semanas atrás, finalmente, inscrevi-me num ginásio. Também temos pensado (eu & namorado) em passear mais de bicicleta, por isso ontem decidimos ir de bicicleta até ao Bradgate Park, em Leicestershire. Não foi uma tarefa fácil, tenho que admitir, mas cheguei lá! E, mais importante, fiz o caminho de volta a casa (26 km no total, que para mim, no momento, foi um grande desafio).Nunca lá tinha estado antes. As paisagens são lindas e fiquei maravilhada com tantos veados tão perto de nós. Na verdade, parecia uma criança de tão contente :) Bem, cresci em Portugal e não temos nos nossos parques veados assim tão perto da companhia humana. Também fiquei assim maravilhada e contente quando vi pela primeira vez esquilos ou raposas a passear pela rua onde morava próximo ao centro da cidade.
Aqui estão algumas fotos que tirei por lá. Espero que gostem.
















No comments:

Post a Comment